Berlingske Business
LIVE
17:58 På gensyn i morgen

Dong åbner for fusion som mulig olieløsning

dong
Dong Energys CEO Henrik Poulsen. Foto:

Energimastodonten Dong Energy ønsker at udskille sin olieforretning fra selskabet, og topchef Henrik Poulsen åbner nu op for at dette kan ske gennem en fusion med et andet selskab. Blandt andet Maersk Oil spøger.

Topchefen vil ikke kommentere, hvilke selskaber der i øjeblikket forhandles med omkring olieforretningens fremtid, men beskriver over for Børsen en proces, der er snævret ind. Det bliver ikke udelukket, at en fusion kan ende med at blive løsningen fremfor et decideret salg.

Det skriver Børsen.

- Vi vil selvfølgelig helst have penge på hånden, men vi er åbne over for en anden løsning, hvor vi kan se en sikker vej til penge. Det ville typisk være i form af aktier i det fortsættende selskab, siger Henrik Poulsen til Børsen.

04BUSFILES-US-TRUMP-MUSLIM-.jpg
For abonnenter LÆS MERE : Goldman Sachs har tjent 12 mia. på DONG

Fra flere sider har der været rygtet forhandlinger mellem Dong og Maersk Oil om en mulig fusion af selskabernes nordsøaktiviteter, men de døde i december, hvor Reuters meldte om et nedbrud i forhandlinger.

Ifølge Frans Høyer, der er aktieanalyitker hos Jyske Bank, kan Henrik Poulsens udtalelser ses som et tegn på, at Dong holder døren åben for en fusion med Maersk Oil.

Tirsdag skrev Reuters, at det britiske olieselskab Cairn Energy angiveligt skulle have vist stor interesse for et køb af Dongs olie- og gasforretning i Nordsøen.

Dong sætter officielt olie- og gasbutikken til salg

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen