Del : SMS
Berlingske Business

Britisk oliekoncern begænser tab trods dyk i oliepris

GUIANA-FRANCE-ENERGY-OIL-COMPANY-SHELL
Tullow olieplatform. Foto:

Oliekoncernen leverede et tab efter skat på 1,04 mia. pund.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det britiske olieselskab Tullow Oil har haft held til at indsnævre sine tab for 2015 på trods af et voldsomt dyk i prisen på olie.

Det skriver Financial Times.

Oliekoncernen leverede et tab efter skat på 1,04 mia. pund. Til sammenligning blev Tullows tab i 2014 på 1,64 mia. pund.

Den London-baserede koncern, der har fokuseret sine olieaktiviteter i Afrika, havde allerede i december advaret sine aktionærer om nedskrivninger på over 900 mio. dollar. Med nedskrivningerne fulgte et løfte om at reducere selskabets kapitaludgifter til 1,1 mia. dollar fra 1,7 mia. dollar.

Lav oliepris koster 1250 stillinger hos Maersk Oil

I forbindelse med onsdagens offentliggørelse af årsregnskabet lover selskabet, at det vil være i stand til at reducere kapitaludgifterne yderligere til 0,3 mia. dollar fra 2017.

Tullow oplyser videre, at olieproduktionen i Vestafrika i gennemsnit lå på 66.600 tønder olie om dagen i 2015. For 2016 venter selskabet en produktion på 73.000-80.000 tønder om dagen.

olie

Olieprisen er siden årsskiftet faldet til et niveau, som er det laveste siden 2004.

Tullow-aktien falder med 6,4 pct. til 151,20 pence på børsen i London onsdag eftermiddag.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere