Del : SMS

Skotter køber ældgammelt design-domicil

GJ

Britisk fond med appetit på danske mursten har for over en kvart milliard købt hovedsædet for dansk design-ikon.

Artiklen fortsætter under annoncen

En nydannet fond under den britiske ejendomsforvalter Aberdeen har købt den 142 år gamle og 12.000 kvadratmeter store bygning, som siden 2004 har udgjort hovedsædet for designvirksomheden Georg Jensen.

Bygningen på Søndre Fasanvej på Frederiksberg skifter formelt ejer per 1. november - og for 285 millioner kroner. Sælger er et privat K/S, altså en mindre gruppe af investorer.

aaa

»Vi har stor appetit på at investere yderligere i det danske ejendomsmarked, og vi har kapitalen parat. Vores fonde og investorer efterspørger kvalitetsejendomme, både i København og Aarhus, primært inden for logistik, kontor – såvel domicil- som flerbruger­kontorejendomme – og fortsat strøg­ejendomme,« udtaler transaktionschef Lars Rasmussen fra Aberdeen.

Tuborg

Georg Jensen overtog og fik ombygget ejendommen, da Den Kgl. Porcelænsfabrik eller Royal Copenhagen forlod de historiske arealer på Frederiksberg og rykkede til Glostrup. Side­løbende blev flere hundrede boliger udviklet på de tidligere fabriksarealer af Sjælsø Gruppen. Området blev døbt Porcelænshaven og omfatter foruden Georg Jensen-hovedsædet også et besøgscenter for Royal Copenhagen, lokaler for CBS/Handelshøjskolen samt en række erhvervsdrivende.

 

 

 

 

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere