Del : SMS

Monberg & Thorsen og Højgaard Holding overvejer fusion

Jernbanebroen i Aalborg mangler stadig.: Siden Jernbanebroen i m
Foto:

De to børsnoterede ejere af entreprenørkoncernen MT Højgaard overvejer at fusionere, hvilket i givet fald kan ske til næste forår.

Artiklen fortsætter under annoncen

Der bliver undersøgt muligheder for at fusionere de to holdingselskaber Højgaard Holding og Monberg & Thorsen, oplyses det torsdag i en kortfattet meddelelse fra de tos moderfonde, Knud Højgaards Fond og Ejnar og Meta Thorsens Fond.

De to selskabers hovedaktivitet er delebarnet MT Højgaard, som Højgaard Holding ejer 54 pct. af, mens Monberg & Thorsen sidder på 46 pct.


- En fusion af de to selskaber vil betyde en forenkling af ejerstrukturen for MT Højgaard og sikre bedre adgang til kapitalmarkederne for selskabet. En sammenlægning af de to selskaber rejser blandt andet en række fondsretlige problemstillinger, der skal vurderes nærmere, lyder det i meddelelsen.

De problemstillinger betyder, at der ikke ventes en sammenlægning foreløbig, men en endelig fusion er ventet.

- En gennemførsel vil fordre godkendelse af en række myndigheder. Det er derfor ikke muligt på nuværende tidspunkt yderligere at konkretisere den endelige ordning eller anslå, hvornår et resultat af sonderingerne kan ventes at foreligge. En fusion forventes dog ikke at kunne ske før i foråret 2017, hedder det i meddelelsen.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere