Berlingske Business
BREAKINGMærsk-familie køber tankrederi ud af A.P. Møller-Mærsk

Endelig en entreprenør med stærk fremgang

aarhus

Koncernresultatet for entreprenørkoncernen Aarsleff blev i regnskabsåret 2012/2013, der sluttede med udgangen af september, et overskud på 197 mio. kr. før skat mod 166 mio. kr. året før.

Koncernen ventede selv 200 mio. kr. før skat ved regnskabsårets begyndelse. Det blev justeret til 180 mio. efter tredje kvartal af regnskabsåret, men landede altså på det oprindelige mål.

Omsætningen steg til 7376 mio. sammenlignet med 6676 mio. sidste regnskabsår.

- Den danske del af omsætningen udgør 4899 mio. mod 3877 mio. sidste regnskabsår. Den udenlandske del udgør 2477 mio. mod 2799 mio. sidste regnskabsår, skriver Aarsleff.

Nettooverskuddet steg til 150 mio. mod 112 mio. sidste regnskabsår.

Anlægs-delen bidrager med et resultat før renter på 101 mio. mod 91 mio. sidste regnskabsår, mens området Rørteknik bidrager med 51 mio. før renter mod 61 mio. sidste regnskabsår. Funderings-delen bidrager med 61 mio. før renter mod 31 mio. sidste regnskabsår.

Bestyrelsen indstiller, at udbyttet fastsættes til 10 kr. pr. aktie svarende til en udbetaling på 20 mio.

For indeværende år ventes et overskud før skat på 260 mio. kr. mod de 197 mio. kr., der blev landet i år.

/ritzau/FINANS

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen