Del : SMS

Det går grov’ godt for Aarsleffs direktør

02busEbbe Malte Iversen1.jpg
Nøglen til Aarsleffs forretningssucces er en blanding af jysk mådehold og forsigtighed, der hører til administrerende direktør Ebbe Malte Iversens kerneværdier. PR-foto

Mådehold og forsigtighed er noget af det, administrerende direktør Ebbe Malte Iversen er flasket op med i sin lange karriere i det succesfulde entreprenørselskab Aarsleff, der oplever kraftig vækst. Han er en erhvervsmand med begge ben på jorden.

Artiklen fortsætter under annoncen

Ebbe Malte Iversen, administrerende direktør i entreprenørselskabet Per Aarsleff, har det allerbedst, når han kan trække i sin orange arbejdsjakke med reflekser, tage sikkerhedssko på fødderne og sætte sikkerhedshjelmen på hovedet. Udstyret har han altid med i firmabilen, en stor sort Peugeot.

Ebbe Malte Iversen, der er uddannet ingeniør, er en guds- benådet praktiker og leder med begge ben på jorden. Han kan begå sig på både ledelsesgangene i Aarsleffs hovedsæde i Aabyhøj i Aarhus og på virksomhedens mange byggepladser i ind- og udland. Det er noget, han nyder, for det er her, Per Aarsleffs topchef stortrives.

Det går da også ualmindeligt godt for Aarsleff i øjeblikket, da der bliver investeret masser af penge i havne, veje og jernbaner i blandt andet Danmark. Og det er med til at sikre en solid vækst i entreprenørselskabet. Per Aarsleff har i øvrigt for nogen tid siden overhalet sin nærmeste konkurrent, MT Højgaard, som den danske entreprenørbranches største aktør, målt på omsætning.

Nøglen til Aarsleffs forretningssucces er en blanding af jysk mådehold og forsigtighed kombineret med en passende portion dristighed og en organisation med de rette ledere og medarbejdere. Mådehold og forsigtighed er noget af det, Ebbe Malte Iversen er flasket op med i sin lange karriere i Aarsleff. Urentable anlægsprojekter eller projekter med for stor risiko holder han sig langt væk fra, hvis det kan undgås.

BM-ERHVERV- PER AARSLEFF- ÅRHUS- KONTOR

Det lykkedes i de første seks måneder af 2014-2015 Aarsleff at løfte omsætningen med 26 procent til 4,8 milliarder kroner, mens driftsresultatet steg med 60 procent til et overskud på godt 200 millioner kroner. Det fik ved præsentationen af halvårsregnskabet i sidste uge selskabet til at opjustere til et forventet overskud før skat på 390 millioner kroner.

Ebbe Malte Iversen er ingen flakke. Han har været i Per Aarsleff siden 1975 – samme år som han blev uddannet akademiingeniør fra Danmarks Ingeniørakademi.

I 1999 blev han topchef. Det børsnoterede selskab er specialist i at udtænke, planlægge og gennemføre store projekter inden for infrastruktur til projekter inden for klimatilpasning, miljø og energi.

Aarsleffs logo har i de senere år været synligt mange steder. Selskabet har blandt andet været total­entreprenør på projekt Kulturhavn Kronborg i Helsingør, Aarsleff har også bygget fundamenter til store havmølleparker i Nordsøen, blandt andre London Array ved Themsens udmunding og har deltaget i byggeriet af ét af Sveriges største infrastrukturprojekter, jern­banetunnellen i Malmø.

I disse dage kan Ebbe Malte Iversen med god grund være grumme stolt over, at Aarsleff i et konsortium sammen med Siemens har indgået kontrakt med BaneDanmark på elektrificering af 1.300 kilometer af det danske jernbanenet. Af kontrakten på sammenlagt 2,8 milliarder kroner tegner Aarsleff sig for 1,8 milliarder kroner. Jo, det går grov’ godt for direktør Ebbe Malte Iversen og virksomheden Aarsleff.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere