Berlingske Business

Dansk byggegigant stormer frem på voksende tysk marked

Søren
Huscompagniet - Direktør for den tyske afdeling - Søren Haugaard - her i et udstillingshus i Harrislee. Foto:

I år ventes tyskerne at købe 200 huse fra selskabet.

Artiklen fortsætter under annoncen

Den tyske byggebranche vokser massivt og frister med gyldne muligheder for danske firmaer. Et af dem er Danmarks største typehusfirma, Huscompagniet.


Det skriver Børsen.


»I løbet af omkring fem år vil vi se, at Tyskland bliver et større marked for os end Danmark. Vi har været i stand til at fordoble salget af huse fra år til år samtidig med, at vi har tjent penge hele vejen,« forklarer Huscompagniets udviklingsdirektør, Søren Haugaard til avisen.

pix-GlobalConnect


Huscompagniet trådte ind på det tyske marked i 2012 med et salg på seks huse. I år ventes tyskerne at købe 200 huse fra selskabet.

»I Tyskland bygges der over 100.000 boliger om året, så vi kradser kun i overfladen endnu. Vi skal vokse, men det vil ske profitabelt og ved at være vedholdende,« udtaler selskabets nyansatte tyske direktør, Guido Attabra, til Børsen.


Tyskland er det største eksportmarked for den danske byggebranche og i vækst.

Søren


En prognose fra den tyske brancheorganisation Die Deutsche Bauindustrie forudser, at markedet i 2017 vil vokse med 5 pct. til en byggeomsætning på 836 mia. kr., der er det højeste niveau i

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Trump har sat en lille kæp i det globale klimahjul ved at genåbne tidens mest kontroversielle olieledninger. Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvorfor det alligevel er det økonomiske ra...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen