Del : SMS
Berlingske Business

ATP køber hoteller i London for 900 mio. kr.

BRITAIN/
Den danske pensionsgigant ATP vil sammen med AXA Investment Managers gå efter turismen i London. Tilsammen har de nemlig købt to hoteller i hjertet af London. Foto:

Den danske pensionsgigant ATP har sammen med AXA Investment Managers købt to hoteller i London ved St. Paul's og i Gracechurch Street.

Artiklen fortsætter under annoncen

Den samlede pris er 1,8 mia. kr., og ATP Ejendomme og AXA investerer hver 50 pct.

Det oplyser ATP.

atp og scndinavian tobacco

Hotellerne har et areal på i alt 19.000 kvadratmeter og 468 værelser samt syv butikker og restauranter. Operatøren på begge hoteller er amerikanske Club Quarters, som har et særligt fokus på forretningsrejsende.

Og ATP påpeger, at den centrale beliggenhed midt i City of London er attraktiv på grund af Londons status som finansielt centrum i Europa, hvilket medvirker til stor og stabil efterspørgsel efter hotelovernatninger.

- Vi er meget tilfredse med at kunne udvide vores strategi for internationale investeringer til også at omfatte hotelsegmentet. Det er en attraktiv investering, da hotellerne er meget velbeliggende og afkastet er baseret på lange og solide aftaler.

30BUSPix2-Cop21.jpg

- Investeringen matcher derfor ATP's overordnede ønske om langsigtede og sikre afkast - til gavn for ATP's medlemmer, siger Michael Nielsen, direktør for ATP Ejendomme, om købet.

Det er ikke første gang, at ATP går sammen AXA. I 2014 købte man kontorkomplekset North Galaxy i Bruxelles.

ATPs årsregnskab

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere