Del : SMS
Berlingske Business

Amerikansk byggekæde overrasker positivt

MARKETS-USA-STOCKS/
Home Depot forventer, at de amerikanske »gør-det-selv«-kunder fortsætter med at strømme til også i år. Arkivfoto. Foto:

Den amerikanske byggemarkedskæde Home Depot fortsætter med at slå søm i til et godt regnskab for hele 2015.

Artiklen fortsætter under annoncen

Byggemarkedskæden kom ud af fjerde kvartal med et resultat per aktie på 1,17 dollar mod forventede 1,10 dollar, skriver Bloomberg News.

Omsætningen i kvartalet steg til 20,98 mia. dollar mod analytikernes forventninger om et salg til amerikanerne på 20,4 mia. dollar. I forhold til fjerde kvartal 2014 er der tale om en stigning på 9,5 pct., skriver Home Depot i regnskabet.

20BUSbagsideklumme--bent-hu.jpg

Samtidig er resultatet per aktie for hele året steget med 15,9 pct. i forhold til 2014 og lander på 5,46 dollar. Og det er mere, end byggemarkedskæden regnede med i tredje kvartal, hvor man forudså et 2015-resultat per aktie på 5,36 dollar.

- Vores fokus på at forbedre kundeoplevelsen sammen med opsvinget i boligmarkedet i USA resulterede i større salg og en højere indtjening i 2015, siger Craig Menear, der er bestyrelsesformand og administrerende direktør i Home Depot.

hus

Home Depot forventer, at de amerikanske »gør-det-selv«-kunder fortsætter med at strømme til også i år. Byggemarkedskæden regner med, at salget vil vokse i 2016 med 5,1-6,0 pct., og at det samlede resultat ender i 6,12-6,18 dollar per aktie, hvilket er en stigning på 12-13 pct. i forhold til 2015.

Aktierne i Home Depot stiger med 2,35 pct. i formarkedet.

 

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere