Berlingske Business
LIVE
18:01 På gensyn i morgen

United Spaces - fra flip til flop

De tilbageværende 35 erhvervslejere, som bredte sig på 1.100 kvm i Christiansbro-byggeriet ud mod vandet, har nu sat sig

sammen for at finde en ny fælles base - dvs. et lejemål til en mindre husleje end havneudsigt og luksusindretning lægger

op til, skriver Markedsoversigten Erhvervsejendom.

Højteknologisk miljø

United Spaces tog København

med storm og en ikke helt ubetydelig mediebevågenhed. Det fælles kontormiljø med entreprenante, selvstændige unge,

der udviklede ideer i et særegent højteknologisk miljø, var bestemt noget nyt. Her forenede man arbejde, cafe,

kultur og kaos.



Koncept: Man lejer sig ind og får på den måde adgang til områdets faciliteter, der inkluderer

en arbejdsplads med et mindre skrivebord med glasafskærmning, trådløse telefonforbindelser overalt i området, cafeområde,

møderum, tænketanke, bar, datacentral, scene, bibliotek og en zen zone til at tænke og slappe af i.



Hos United

Spaces of Chaordia var ideen, at også viden og forretning deles på tværs af firmaer og brancher. En spændende

idé, men svær i virkelighedens verden.



Det skulle bl.a. realiseres ved at lave en integrationen af virksomhederne i

netværket, for eksempel ved at arrangere fælles brainstorms, seminarer, forskerbesøg, fester og fredagsøl.



Indtil

videre er der en vellykket afdeling i Stockholm, udover den nu lukkede københavnske, men yderligere afdelinger er planlagt

i London, San Francisco, Cape Town, Paris, Amsterdam og Oslo. Disse var også i støbeskeen for to år siden, men

er altså ikke realiseret.



United Spaces er ejet af den svenske reklamemand Göran Garberg og Chaordias adm. direktør

Lars Ryden. I maj 2000 købte entreprenørkoncernen NCC 20 pct. af selskabet for ca. 16 mio. kr. Koncernen forventede

ikke at deltage direkte i udviklingen af selskabet, men i stedet få viden og inspiration til egne projekter.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen