Del : SMS
Berlingske Business

Udskilningløb i gang i byggeriet

pix-rockwool
Rockwool er blandt succesfulde danske byggeselskaber, sammen med bl.a. NCC, Per Aarsleff og Arkil, der har leveret solide driftsresultater og solide resultatfremgang. Foto:

Resultaterne for de første tre kvartaler af 2012 demonstrerer tydeligt, at udskilningsløbet mellem de bedste og de dårligste byggevirksomheder samt leverandører af byggematerialer bliver drastisk skærpet i disse måneder.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det skriver Økonomisk Ugebrev.

- De bedste præsterer solid indtjeningsfremgang, og de dårligste leverer stadig mere bekymrende underskud. Den seneste statistik varsler, at i resten af 2012 og ind i 2013 vil udskilningsløbet blive endnu hårdere og vilkårene i branchen bliver vanskeligere på både hjemmemarkedet og eksportmarkederne, skriver ugebrevet.

Gennemgangen af de 11 større børsnoterede selskaber i branchen viser en solid omsætningsstigning på 12 pct. til 46,1 mia. kr. i forhold til samme periode i 2011.

- Men der er betydelig forskel på, hvad de får ud af salgsfremgangen, skriver ugebrevet og nævner, at de bedste - Rockwool, Arkil, Per Aarsleff og NCC Danmark - har leveret betydelige resultatfremgange hidtil i år, og tre af dem har netop opjusteret forventningerne til helåret. Ugebrevet fremhæver også den tidligere kriseramte handelsvirksomhed Sanistål.

I den anden ende af spektret placerer Økonomisk Ugebrev entreprenørselskabet MT Højgaard, der er ejet i fællesskab af børsnoterede Højgaard Holding og Monberg & Thorsen, gasbetonproducenten H+H International og trælastvirksomheden DLH, der alle kan konstatere "stærkt forringede resultater".

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere