Del : SMS
Berlingske Business

Presset Solar lancerer nye mål og strategi

Solar løftede sin omsætning betragteligt i tredje kvartal 2012, men alligevel var det ikke nok til at løfte driftsresultatet over niveauet fra tredje kvartal sidste år. Set over årets første tre kvartaler var der dog også fremgang på driften.

Artiklen fortsætter under annoncen
Solars omsætning landede på 403 mio. euro i tredje kvartal mod 353,3 mio. euro i samme periode et år tidligere, mens driftsresultatet (EBITA) blev 12,8 mio. euro - en tilbagegang fra 12,9 mio. euro i den tilsvarende periode sidste år.

På bundlinjen gav det et resultat før skat på 9,1 mio. euro mod 7,7 mio. euro i tredje kvartal i fjor.

Solar lancerer torsdag morgen et sæt nye målsætninger for koncernens finansielle præstation i de kommende år, samt en ny strategi med titlen "#1 in Technical Wholesale".

Solar har som mål at i 2015 opnå en EBITA-margin på 4,5 pct. og et afkast på den investerede kapital (ROIC) på mere end 14 pct. eksklusive amortisering. Desuden skal arbejdskapitalen være mindre end 13 pct. af de seneste 12 måneders omsætning i Solar.

- Solars organisation er klar til at implementere og eksekvere den opdaterede strategi i forhold til nedenstående strategiske mål. En forudsætning for at nå målene for EBITA-margin og ROIC er en vækst på over 3% i gennemsnit over perioden. Det er en forudsætning, at markedet i Holland stabiliseres i 2013, skriver selskabet i strategiplanen.

Efter 2015 har Solar en plan om organisk vækst på minimum 4 pct. og en EBITA-margin på 5-6 pct.

/ritzau/FINANS

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere