Berlingske Business
LIVE
17:20 Aktier: Mærsk trak stigning i land efter oliesalg

Ugebrev: TDC betalte overpris for schweizisk selskab

TDC forregnede sig, da selskabet for halvandet år siden købte TDC Switzerland til, hvad man dengang troede var en lav pris i forhold til samtidige handler.

I 2001 har man imidlertid måttet tilføre selskabet 3,8 mia. kr. i ny aktiekapital, og dermed er den reelle pris på niveau med for eksempel Sonofon-handlen, der tilmed fandt sted på et tidspunkt, hvor den generelle værdisætning af teleselskaber var betydeligt højere. Det skriver Økonomisk Ugebrev mandag.

Købsprisen var lav. Det var et af de budskaber en tilfreds koncernchef Henning Dyremose formidlede videre til investorerne, da TDC i november 2000 erhvervede det schweiziske mobilselskab. Men det var sælgerne - med TDC's egen hovedaktionær i spidsen - der havde grund til at være tilfredse.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen