Berlingske Business
LIVE
17:57 God weekend 

Teleaktierne i front i OMX

Det svenske OMX-indeks steg i går 1,4 pct. til kurs 586,5. Tre teleaktier førte an med store kursstigninger på en børsdag med få tabere.

Telegiganten Ericsson (+ 6,1 pct.) stod for gårsdagens største kurshop i OMX-indekset. Ud over afsmitningen fra onsdagens positive udvikling i det teknologitunge Nasdaq-indeks steg selskabet også på omtale i det anerkendte erhvervsmagasin Business Week. Magasinet skrev, at fremtiden så lysere ud for Ericsson, idet salget af mobiltelefoner tilsyneladende igen er ved at stige. Indtil i går havde Ericsson-aktien tabt 74 pct. af aktieværdien ved årsskiftet. Business Week roste desuden selskabet for at have reageret hurtigt med omfattende omkostningsnedskæringer på de svækkede markeder for teleudstyr. Nokia (+ 5,6 pct.) og Telia (+ 5,0 pct.) fulgte lige i hælene.

Byggegiganten NCC (+ 0,8 pct.) steg på meddelelsen om, at selskabet har indgået en kontrakt angåede anlægningen af et stykke af E6-motorvejen. Kontrakten har en værdi af 107 mio. svenske kroner.

Den mindre teknologivirksomhed Anoto (+ 4,9 pct.) steg for anden dag i træk på onsdagens nyhed om indgåelsen af en licensaftale til en værdi af fire mio. svenske kroner.

Forsikringsgiganten Skandia (- 3,1 pct.) måtte for tredje dag i træk se en børsdag slutte med kursfald til aktien. Skandia er påvirket af de negative tendenser de seneste dage blandt de europæiske finanskoncerner.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen