Berlingske Business
LIVE
18:01 På gensyn i morgen

Teleaktierne fortsatte nedad

Svenske aktier: OMX-indekset faldt, da især teleproducenterne og Skandia tyngede. Blandt sidepapirerne tabte Cell 30 pct., da selskabet droppede sit rentabilitetsmål.

Det toneangivende svenske OMX-indeks måtte for anden dag i træk tilbage med teleproducenterne Ericsson (- 3,8 pct.) og Nokia (- 4,2 pct.) blandt de mest tyngende aktier. Indekset faldt således en enkelt pct., da teleproducenterne fortsat var tynget af de dystre udsigter, som Deutsche Telekom tirsdag gav for fremtidige investeringer i telesektoren.

Skandia Forsäkring tegnede sig dog for dagens største OMX-fald, da aktien gik 7,0 pct. tilbage til kurs 53.

Internetkonsulentselskabet Cell Network faldt 30 pct. efter en udmelding om, at selskabet ikke regner med at nå sit hidtidige rentabilitetsmål for 2002 om et driftsresultat på mindst fem pct. af salget. Udmeldingen blev begrundet med lavere salgsindtægter end ventet, og der blev ikke opgivet noget nyt rentabilitetsmål. Faldet sendte aktien ned i kurs 1,3, der er den laveste i fem måneder.

Luftfartsselskabet SAS præsenterede under navnet Scandinavian Direct et nyt koncept, der skal styrke selskabets lønsomhed og konkurrenceevne. Adm. direktør Jørgen Lindegaard så dog ikke anledning til at ændre på resultatforventningerne for 2002. Konceptet indebærer bl.a. en ny prisstruktur på ruter inden for Skandinavien. SAS-aktien endte 0,6 pct. nede i kurs 80,5.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen