Berlingske Business
LIVE
17:57 God weekend 

Slut med frisk økologisk brød i Føtex og Bilka

Efter tre års forsøg med at sælge friskbagt økologisk brød til samme pris som almindeligt brød har Dansk Supermarked måttet sande, at forbrugerne ikke er interesserede.

Salget af økologisk brød er gået så ringe, at bagermestrene i landets godt 50 Føtex og Bilka forretninger fra nytår er holdt op med at bage økologisk brød, oplyser Dansk Supermarkeds informationschef Poul Guldborg.

"Over halvdelen af det friskbagte økologiske brød blev ikke solgt og endte derfor i skraldespanden. Nu har vi i tre år kørt et projekt med at sælge det til samme pris, men vi må konstatere, at det ikke er slået an. Det er trist, men det er simpelthen ikke rentabelt," siger Poul Guldborg.

Han tilføjer, at det at have en økologisk brødproduktion er forbundet med en række ekstra omkostninger, fordi det skal bages særskilt, og fordi alle redskaber og maskiner skal rengøres, hvis de forinden har været brugt til at bage konventionelt brød.

Samtidig skal bageriet føre nøje regnskab med alle ingredienser af hensyn til det statskontrollerede røde ø-mærke.

- Min eneste forklaring på kundernes manglende interesse er, at de mennesker, som vil have økologisk brød, er så superøkologiske, at de selv bager brødet. For det går fint med salget af økologisk mel og gryn, siger Poul Guldborg.

Ritzau

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen