Berlingske Business
LIVE
07:40 Tvivl om politisk dagsorden sendte Wall Street ned

Regeringen sænker skrotafgift på biler

Skrotafgiften på biler skal ned, mener regeringen. Ordningen giver overskud til staten, og det har aldrig været meningen. Derfor har miljøminister Hans Chr. Schmidt (V) i dag sendt et lovforslag i høring, som vil sænke bilejernes årlige skrotafgift fra 90 til 60 kroner.

- Det har aldrig været meningen, at staten skulle tjene penge på bilskrotordningen. Når det nu viser sig, at der skrottes væsentligt færre biler end forventet, så er der behov for at nedsætte ejernes miljøbidrag, siger Hans Chr. Schmidt.

Ideen med skrotafgiften er, at der opspares en pulje penge i staten, så bilejerne kan belønnes med 1500 kroner, når de afleverer deres udtjente bil til en ophugger. Afgiften på 90 kroner var beregnet efter, at der blev afleveret 120.000 biler årligt til skrotning. Men antallet er kun nået 70.000.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen