Berlingske Business
LIVE
18:01 På gensyn i morgen

Post Danmark ind i e-Boks

For en sum af 70 mio. kr. køber Post Danmark sig ind i selskabet e-Boks. Dermed er Post Danmark for alvor på vej ind i det elektroniske marked for postforsendelser.

De to selskaber underskrev i dag en hensigtserklæring om partnerskabet, hvor de bliver ligeværdige ejere af e-Boks. Det ventes at blive en realitet lige efter sommerferien.

e-Boks er et aktieselskab som blev etableret i marts sidste år af Kommunedata og DMdata, der ejes af Danske Bank og Mærsk Data. Selskabet har oprettet en sikker elektronisk postkasse, hvor breve kan sendes over internettet, og det er billigere end at sende almindelige breve.

- e-Boks konceptet passer perfekt til de elektroniske tjenester, som vi selv er på vej med, og som skal indfri vores kunders ønsker om at kommunikere mere elektronisk, siger viceadministrerende direktør i Post Danmark, K.B. Pedersen.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen