Berlingske Business
LIVE
08:10 Nu går Facebook ind i kampen om dine brugte ting - vil være seriøs konkurrent til DBA 

Nordea sælger Tryg

Nordea sælger forsikringsselskabet Tryg tilbage til de oprindelige ejere, Tryg i Danmark smba. Det meddelte den nordiske finanskoncern i dag onsdag Københavns Fondsbørs. Prisen for Tryg Forsikring er 5,6 milliarder kroner. Derudover er Nordea sikret yderligere 670 millioner kroner, hvis Tryg fusionerer med en anden virksomhed inden udgangen af 2004.

Salgsprisen for Tryg på 760 mio. kr. er en overpris på omkring 100 mio. kr. i forhold til proformaegenkapitalen.

Men under den bogførte værdi. Den bogførte værdi er cirka 800 mio. euro, og som følge heraf vil Nordea bogføre et tab på cirka 40 mio. euro (297 mio. kr.). Det betingede vederlag på op til 90 mio. euro giver mulighed for en fremtidig gevinst, der i givet fald vil blive indtægtsført, når det forfalder, oplyser Nordea.

Resultatet for andet kvartal offentliggøres den 22. august.

Markedsvilkårene i andet kvartal er ikke markant forskellige fra dem, der herskede i første kvartal, skriver Nordea i meddelelsen om tilbagekøbet af egne aktier. Den makroøkonomiske situation har været stort set uændret, renten

er på et lavt niveau, og de nordiske og globale aktiemarkeder har forsat været svage. Det ventes at påvirke resultat for andet kvartal betydeligt, ligesom det var tilfældet i første kvartal, skriver finanskoncernen i meddelelsen til fondsbørsen.

Salget af skadesforsikringsaktiviteterne ventes at afspejle sig i resultatet for andet kvartal, fremgår det af meddelelsen.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen