Berlingske Business
LIVE
09:04 GN-aktien brager i vejret - Vestas får klø

Grønt lys for grovvaregigant

Konkurrencerådet har godkendt, at Dansk Landbrugs Grovvareselskab, DLG, har overtaget dele af Korn- og Foderstofkompaniet, KFK. Godkendelsen sker, efter at DLG har accepteret forskellige betingelser, som Konkurrencestyrelsen har fremsat, bl.a. skal DLG sælge to foderfabrikker i Høng nord for Slagelse og i Horsens. DLG skal også give konkurrenter adgang til at losse på DLGs faciliteter i Århus Havn.

I september gik otte danske korn- og foderstofvirksomheder med DLG i spidsen sammen om at købe en stor del af KFK, der er Danmarks næststørste grovvarevirksomhed, børsnoteret og med hovedsæde i Århus. Formålet med købet er at effektivisere den danske grovvarebranche og sikre konkurrencedygtige priser på korn- og foderstoffer. Branchen har været præget af overkapacitet, og købet af KFK vil sætte gang i omfattende rationaliseringer. De 1250 medarbejdere, som følger med købet af KFK, er ikke garanteret fortsat ansættelse, men hidtil har der ikke været sat tal på antallet af fyringer.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen