Berlingske Business
LIVE
17:57 God weekend 

Første dag for Microsoft-Navision

Efter en lang godkendelsesprocedure er danske Navision - for en pris af 10,97 mia. kroner - nu en del af Microsoft.

Det var 7. maj, at verdens største softwareproducent Microsoft meddelte, at det ville købe danske Navision - men først i går var fusionen en kendsgerning, efter at alle nødvendige godkendelser fra myndigheder og aktionærer var på plads.

»Hidtil har vi ikke måttet tale med hinanden om andet end strategier og scenarier, men nu kan vi gå i gang med integrationen,« siger Navision-medstifteren Preben Damgaard, der fremover kan kalde sig Europa-direktør for Microsoft Business Solusions.

Damgaard mødes med Microsofts danske direktør Klaus Holse Andersen på mandag, og så går integreringen i gang efter sommerferien i snesevis af klumper med forskellige overskrifter, der skal færdiggøres på hhv. 60, 90 og 180 dage.

Forhandlere og kunder især i de engelsktalende lande fik dog allerede i går meddelelse om, at Microsoft fortsat vil producere, supporte og markedsføre samtlige produkter fra Microsoft-opkøbene Great Plains og Navision, og der er heller ingen aktuelle planer om at ændre bemandingen i udviklingsafdelingerne på 1.500 mand i Fargo i USA og Vedbæk i Danmark.

Great Plains og Navision har været konkurrenter i den forstand, at de lavede samme type økonomi-software, og begge var til stede på hinandens hjemmebaner (USA og Europa), men kun på et enkelt marked har de været nogenlunde lige store, i England, hvor begge har haft salg for omkring 100 mio. kr. årligt

Den samlede pris for Microsoft på Navision blev i går i øvrigt også op- og offentliggjort: 1,45 milliarder dollar, omregnet til 10,97 milliarder kr.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen