Berlingske Business
LIVE
18:00 Business Live vender tilbage fredag

Fælles sprog på Grundfos

For at sikre fælles fodslag og en fælles profil har pumpegiganten Grundfos fået sin første brand-manual, der skal fortælle omverdenen om historien og værdierne på virksomheden i Bjerringbro.

Et navn og et logo er ikke nok. Et godt produkt er normalt vejen til succes, men gør det ikke nødvendigvis alene.

For at blive bedst i verden inden for sit felt skal der skabes en særlig forbindelse mellem producenten og omverdenen.

Derfor har den danske pumpegigant Grundfos nu fået udarbejdet sin første såkaldte brand-manual, der er et sæt regler for al kommunikation til medarbejderne og omverdenen.

Med manualen ønsker Grundfos at distancere sig fra sine konkurrenter ved at fortælle om sin historie samt sine værdier og holdninger og på den måde skabe en identitet over for køberne. I sidste ende skal hverken Grundfos' egne medarbejdere, aftagere af pumper i Asien eller en indbygger i Afrika være i tvivl om, at det er Grundfos, de står over for, uanset om de modtager et brev, møder en lastbil eller besøger koncernens elektroniske hjemmeside.

Efter 100 mio. kr. og næsten to års forberedelse præsenterede koncernchef Niels Due Jensen allerede i april koncernens nye brandingkoncept i bestræbelserne på at slå Grundfos-navnet fast over hele verden.

Ny bibel

Den ny bibel for al Grundfos-kommunikation kommer som et led i den løbende konceptudvikling, der skal gøre pumpeproducenten fra Bjerringbro til verdens førende.

Brand-manualen gør rede for ideerne og hensigterne bag hele branding-konceptet, og hvordan branding-begrebet bruges i hverdagen.

Selv om manualen indeholder retningslinjer for en ensartet profilering af pumpeproducenten, skal manualen også være en kilde til inspiration i det daglige arbejde med konceptet, påpeger direktør for Corporate Branding, Kim Klastrup.

»Jo mere man arbejder med manualen, jo mere vil man blive klar over, at den snarere udvider de kreative udfoldelsesmuligheder end indsnævrer dem,« siger han.

Grundfos rangerer i dag som verdens næststørste producent af pumper til varmesystemer samt produkter til drikkevand, spildevand og industrianlæg.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen