Berlingske Business
LIVE
14:08 Mærsk bruger telefax efter hackerangreb

Dyremose: Salg af TDC kan trække ud i årevis

Et salg af den danske telekoncern TDC kan godt trække ud i en årrække på grund af de anstrengte økonomiske forhold blandt førende teleselskaber i Europa. Det vurderer koncernchef Henning Dyremose, TDC, efter at der torsdag var avisskriverier om, at koncernen er sat til salg. Virksomhedsdata: TDC A/S

Denne melding var en mediefortolkning af udtalelser fra Henning Dyremose, der dog ikke selv mener, at han med sine udtalelser har bragt afgørende nyt frem om et salg af TDC.

- Mine udtalelser svarer sådan set til, hvad jeg har sagt det sidste par år. Hvis der var noget aktuelt om et salg af TDC, måtte jeg slet ikke udtale mig om det, og det er der absolut ikke tale om, understreger TDC-chefen.

Han fremhævede i en artikel i avisen Dagen det tyske selskab Deutsche Telekom som en industrielt set logisk partner for TDC.

Men både dette selskab og andre er i en situation, hvor de snarere er nødt til at sælge end at købe op.

- De selskaber, der skal stå for en konsolidering i telebranchen, har forgældet sig voldsomt, og dermed kan der godt gå både tre, fire og fem år, inden der atter kommer gang i en konsolidering, vurderer Henning Dyremose.

Han har heller ikke fra den amerikanske ejer SBC hørt nye signaler om et forestående salg af ejerandelen i den danske virksomhed. Ifølge Henning Dyremose har SBC en meget stærk økonomi, hvilket gør, at selskabet ikke, som andre i branchen, må sælge af nød.

- SBC har derfor ikke noget hastværk og kan vente med at sælge, til de kan få en virkelig høj pris, siger Henning Dyremose.

/ritzau/ RB-Børsen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen