Berlingske Business
LIVE
11:18 Problemer hos SAS: Aflyser 15 langdistanceflyvninger på 10 dage

Bryggerigruppe vil sælge fortyndet spiritus til unge

Bryggerigruppen A/S overvejer at træde ind i distributionen af de færdigblandede drinks på sodavandsflasker. Virksomhedsdata: Bryggerigruppen A/S

Det fortæller marketingdirektør i Bryggerigruppen A/S, Leif Rasmussen til Dagbladet Køge.

Det skyldes dels, at Carlsberg er trådt ind på den vej, dels at markedet er steget markant, siden spørgsmålet senest var oppe at vende for en halv snes år siden. Dengang afstod Bryggerigruppen, bl.a. og især af etiske grunde, fra dette område, fordi mærkerne inden for de færdigblandede drinks, der bl.a. i branchekredse kaldes »alco-pops« eller »RTD« (ready to drink) i særlig høj grad henvender sig til et ungt publikum, og det syntes man i Bryggerigruppen var for snæver en målgruppe i forhold til Bryggerigruppens markedsprofil iøvrigt. De færdigblandede drinks rummer en alkoholprocent på omkring fem procent.- Men nu er situationen en anden på grund af den stigende omsætning, og det er en ren kommerciel konstatering i Bryggerigruppen, fortæller marketingdirektør Leif Rasmussen. I særlig grad vil Bryggerigruppens distributionssystem være interessant, idet det i forvejen leverer til såvel forretninger som restauranter.- Vores distributionssystem er så stærkt. at det vil være mange penge værd for et varemærke, siger Leif Rasmussen.Det står dog ikke lige for, om Bryggerigruppen træder ind på dette felt:- Det er ovevervejelser på et meget forberedende plan, siger Leif Rasmussen.Det skønnes, at omsætningen på dette marked i Danmark nu totalt set er omkring de 100 millioner kr. om året.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen