Berlingske Business
LIVE
14:45 Ny topchef: Succesfuld genopretning kan give Falck comeback på børsen

Bioscans troværdighed

I midten af januar var en overordentlig tiltrængt kapitalindsprøjtning fra et canadisk selskab næsten på plads. Dengang sagde Bioscans adm. direktør Poul Ejner Rasmussen: »Jeg ser ingen risiko for, at vi ikke får pengene. Den del af forløbet er kørt.«

Seks skarpe

Poul Ejner Rasmussen, synes du, at Bioscans informationer til markedet er troværdige?

»Det har ikke været godt nok. Vi har taget og vi har verificeret tingene så godt, som der har været mulighed for. Men vi har ikke fået nogle terminer fra andre, som ikke kunne holde. Det må vi tage på vores kappe. Det er balancen mellem at informere korrekt og så ikke informere, som også er forkert. En utrolig svær balancegang.«

Tidligere bestyrelsesmedlemmer har advaret mod Bioscan. Set med deres øjne er selskabet kun for filantroper. Hvad synes du?

»Det er utroligt nemt at se i bakspejlet at aktiekursen går op og ned, og nu har taget et ordentligt dyk nedad, men så er der plads forude til at komme op igen. Vi mener, at der er behov for det vi laver, og mener at der er en fremtid for det.«

Er Bioscan mere end et børsnoteret hul skal, hvor tilfældige småinvestorer forsøger at hente en hurtig aktiegevinst?

»Det kan jeg afkræfte. Det er vi bestemt ikke. Vi har teknologien, vi har patenter, og teknologi, der skal udnyttes. Den likviditetsmæssige situation gør, at vi har været handlingslammede. Det skal vi ud af nu med det nye samarbejde med amerikanske Synagro.«

Hvem kan have tillid til Bioscan i dag?

»Det spørgsmål skal du vel ikke stille til mig.«

Det er vel netop dig, der skal indgyde tillid overfor kunder aktionærer med videre?

»De, der kan have tillid til os, er de, som tror på vores teknologier og mener, at der er plads til den i fremtiden. Husk på, at vi har været igennem megen turbulens, hvor vi eksempelvis er blevet meldt til politiet for insiderhandel af det tidligere bestyrelsesmedlem Karoly Nemeth. Det betød turbulens, og at vi var underdrejede i en længere periode. Men det er vi ude af nu.«

Hvorfor drejer I ikke blot nøglen om?

»Nej, vi har en mission, en vision og et formål. Vi kan lave en forretning efter, at vi har lavet denne omlægning. Nye samarbejdspartnere er ombord, så der er kampvilje, nu skal vi have kapitaludvidelsen på plads.«

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen