Berlingske Business
LIVE
18:01 På gensyn i morgen

Bankkunder skal ringe, når de vil hæve mange penge

I modsætning til vores nordiske nabolande kan danske bankkunder i dag hæve store summer i bankerne uden at ringe først og lave en aftale. Det betyder store kassebeholdninger og gør bankerne til slaraffenland for røvere.

Nu anbefaler Finansrådet bankerne at overveje at sætte en maximum grænse for, hvor mange penge kunderne kan få udbetalt uden at have bestilt i forvejen. Det vil være med til at mindske antallet af bankrøverier, siger bankernes brancheorganisation, Finansrådet.

Flere af de store bankkoncerner mener dog, at en sådan ændring vil både tage tid og være svært at vænne kunderne til. Og at alle banker skulle kunne blive enige om at indføre det samme maksimumbeløb på for eksempel 5000 eller 10.000 kroner uden forudgående aftale er utopi, mener blandt andet bankdirektør Svend Lystbæk fra Danske Bank./ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen