Berlingske Business
LIVE
07:40 Tvivl om politisk dagsorden sendte Wall Street ned

ABB i vejret på gentagelse

Forventninger om et fald i netværksmarkedet fra Motorola sendte i går Ericsson ned, mens ABB røg i vejret på en gentagelse af et positivt syn på indeværende år.

OMX-indekset holdt i går skindet på næsen med en stigning på 0,1 pct. til kursniveau 812,1. Indekset blev ellers som de øvrige europæiske indeks tynget af, at detailsalget i USA ikke var på niveau med det forventede. Dertil kom, at indekstunge Ericsson (- 2,6 pct.) fortsatte de sidste dages nedtur, efter at selskabets konkurrent på netværksmarkedet, amerikanske Motorola, meddelte, at selskabet venter, at markedet for netværk falder med fire pct. i år pga. manglende investeringslyst blandt de gældsplagede teleselskaber. Motorola var dog optimistisk med hensyn til udsigterne for 2003. Nokia (- 0,4 pct.) fortsatte de seneste dages negative udvikling, selvom finanshuset Morgan Stanley har løftet sine indtjeningestimater på aktien en anelse for 2002 og 2003.

ABB (+ 4,8 pct.) var dagens højdespringer i OMX-indekset, da selskabet meddelte, at det på grund af omkostningsreduceringer og restruktureringer stadigvæk forventer at nå et resultat af den primære drift på ca. en milliard dollar i 2002, hvis omsætningen kan holdes på det nuværende niveau.

Electrolux (+ 1,9 pct.) var også på listen over stigende aktier, da selskabets amerikanske konkurrent, Maytag, tirsdag meddelte, at selskabet opjusterer sine forventninger til indtjeningen i første kvartal.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen