Berlingske Business
LIVE
17:20 Veloxis nedjusterer forventningerne

A.P. Møller vil undgå konkurrencesager

A.P. Møller/Maersk-koncernen vil for enhver pris undgå at komme i konflikt med konkurrencelovgivningen. Derfor har koncernen iværksat et såkaldt Group Compliance Programme og udnævnt Dorte Rolff som ansvarlig for gruppen.

Arbejdet bliver nu at lave vejledninger til alle relevante medarbejdere i de mere end 100 lande, hvor koncernen er i.

Det er skibsreder Jess Søderberg, A.P. Møller, der i en leder i koncernens interne blad Mærsk Post opridser problemerne ved, at A.P. Møller/Maersk bliver involveret i sager, hvor konkurrencelovgivningen er overtrådt.

Det skete eksempelvis sidste sommer, hvor SAS og Maersk Air af EU-kommissionen blev dømt til at betale henholdsvis 291 millioner kroner og 97 millioner kroner i bøde for at have forbrudt sig mod EU's konkurrenceregler med en hemmelig samarbejdsaftale, der bl.a. i praksis gav SAS monopol på ruten København-Stockholm.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen