Berlingske Business

Yahoo fik stort overskud trods forsinket salg

Billede
Foto:

Det amerikanske IT-selskab Yahoo kom bedre ud af fjerde kvartal sidste år end ventet. Det fremgår af koncernregnskabet, der blev offentliggjort efter børstid mandag.

Yahoo fik et overskud i de sidste tre måneder af sidste år på 162 mio. dollar, svarende til et justeret overskud per aktie på 0,25 dollar.

Analytikernes forventninger lød til sammenligning på et overskud på 0,21 dollar per aktie ifølge Bloomberg News' prognose.

global

Omsætningen løb op i 960 mio. dollar mod ventet 907 mio. dollar.

Koncernen arbejder stadig på at sælge kerneaktiviteterne til telekoncernen Verizon, men en endelig overtagelse er nu udskudt til andet kvartal fra indeværende kvartal.

Konsekvenserne af et to kæmpe, tidligere hackerangreb, hvor data fra over en milliard Yahoo-konti blev stjålet, skal analyseres nærmere, og ifølge kilder kan det betyde en genforhandling af vilkårene. De amerikanske børsmyndigheder har ifølge den amerikanske finansavis Wall Street Journal indledt en undersøgelse af, om Yahoo har givet offentligheden besked hurtigt nok om hackerangrebene, der også påvirker mange danskere, der har e-mailadresse hos Yahoo.

YAHOO-STOCKS/

Verizons overtagelse af Yahoo har en prislap på omkring 4,8 mia. dollar.

Yahoo steg 1,1 pct. til 42,88 dollar i det amerikanske eftermarked.

Yahoo ejer 15 procent af den kinesiske internetgigant Alibaba og 35,5 procent af Yahoo Japan.

Ritzau Finans/Th.

 

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

I øjeblikket er der ikke tegn på, at inflation i Europa vil bide sig fast i de kommende år, fortæller investeringsdirektør Henrik Olejasz Larsen fra Sampension. Billedet ser lidt anderledes ud i USA,...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen