Berlingske Business
LIVE
18:00 Business Live vender tilbage fredag

Virksomheder ignorerer spam

- Spam fylder meget i indbakken og tager tid at sortere fra. Virksomhederne er irriterede, men erkender, at det er noget, man ikke

kan gøre noget ved, siger konsulent Per Lykke Danielsen fra Dansk Industri.



Sikkerhedsfirmaet Symantec offentliggjorde

for nylig en undersøgelse, som viste, at 98 procent af alle danskere modtager spam. Heraf ser 76 pct. gerne, at leverandøren

af internet gør en indsats for at bekæmpe problemet. Men det er ikke så let:



- Det er et meget vanskeligt

område at kontrollere. Det meste spam kommer fra udlandet, da langt de fleste danske virksomheder har en fornuftig moral. Og

vi har en postmaster-funktion, som prøver at holde øje med, om der er spam-mail på vej, og blokerer så vidt,

det er muligt. Det er en tjeneste, som vores kunder kan tilmelde sig frivilligt. Men det er nok ikke muligt, at internetudbyderne

kan gå sammen om et fælles regelsæt, siger Per Rasmussen, chef for internetportalerne hos TDC Online.



Han vurderer,

at omfanget af spam til danske virksomheder ikke er så stort som i udlandet.



Firmaet Brightmail som blandt andet leverer

filtre til hotmails mailservere forudser, at spam vil blive mangedoblet i fremtiden. Og fænomenet er allerede i dag et stort

problem, idet spam i dag udgør 40 pct. af al e-post mod otte pct. for et år siden.



Spammere råder over programmer,

som kan plukke e-mailadresser fra hjemmesider, diskussionsfora og chat-applikationer.



Er man først registreret hos en

spammer, er der en risiko for, at problemet vil tage til med tiden, da adresserne handles flittigt mellem spammere.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen