Del : SMS
Berlingske Business

Twitter formår ikke at kapre nye brugere

TWITTER
Selv om Twitters omsætning er steget i fjerde kvartal, har det sociale medie ikke fået flere brugere. Foto:

Selv om Twitters omsætning er steget i fjerde kvartal, har det sociale medie ikke fået flere brugere.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det sociale medie Twitter lykkes ikke med at få flere til at tweete.

Mens omsætningen er steget i fjerde kvartal, er antallet af brugere ikke fulgt med, skriver Reuters.

Virksomheden omsatte for lidt over 710 millioner dollar i fjerde kvartal. Det er næsten 50 procent mere end den samme periode sidste år, og nogenlunde det analytikerne havde forventet.

FILES-US-IT-MASSMEDIA-TWITTER

Men for første gang siden mikroblogtjenesten gik på børsen i New York i november 2013, er antallet af månedlige aktive brugere ikke steget.

Twitter har i fjerde kvartal 320 millioner brugere, hvilket svarer til antallet i tredje kvartal.

Og det er netop antallet af brugere, der er afgørende for det sociale medie, fortæller investeringsøkonom ved Nordnet, Per Larsen.

»For Twitter gælder det om at overbevise investorerne og analytikerne om, at Twitter er i stand til at tiltrække flere aktive brugere. Det er lige nøjagtig det nøgletal, man kigger efter,« siger han.

SOME

»Hver eneste gang Twitter skuffer på det her område, bevæger Twitter sig længere og længere væk fra at være et selskab i vækst,« siger han.

Det sociale medie har ellers ihærdigt forsøgt at kapre flere almindelige brugere.

Blandt andet har Twitter haft planer om at revolutionere det helt grundlæggende koncept, hvor brugerne har 140 tegn til at beskrive en nyhed, historie eller en følelse.

gggg

Planen var, at brugerne skulle kunne skrive indlæg på op til 10.000 tegn, hvilket mange brugere ikke var begejstrede for.

Og så sent som onsdag udrullede Twitter en ny funktion, hvor brugerne ser de "bedste tweets" i begyndelsen af Twitter-rullen. Ambitionen er at gøre det sociale medie mindre skræmmende og dermed mere tilgængeligt.

»Twitter mangler gennembruddet, der betyder, at der kommer flere brugere ind,« siger Per Hansen.

»Twitter forsøger at sende nogle prøveballoner op, men fællesnævnerne er, at man endnu ikke har fundet den hemmelige formel, der gør, at Twitter kommer tilbage på vækstsporet med hensyn til brugere,« siger han.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere