Del : SMS
Berlingske Business

Twitter fik tæsk trods et flot regnskab

TWITTER-RESULTS/
Foto:

Den amerikanske mikroblog-koncern Twitter levede op til forventningerne i selskabers første fulde kvartals-regnskab efter børsnoteringen i november sidste år.

Artiklen fortsætter under annoncen

Men trods en opjustering af den ventede finansielle formåen, imponerede et markant fald i brugervæksten langt fra investorerne, der sendte aktien i dørken i eftermarkedet.

Twitter fik et justeret resultat per aktie på breakeven eller et rundt nul i første kvartal af 2014. Analytikerne havde ventet et underskud på 3 cent per aktie, ifølge Bloomberg News' undersøgelse.

Omsætningen landede på 250 mio. dollar i kvartalet sammenlignet med de ventede 242 mio. dollar.

Twitters antal månedlige aktive brugere, målt i slutningen af marts, steg med over 25 pct. i forhold til udgangen af marts sidste år. Samlet var der 255 mio. aktive brugere. Kvartalet før var bruger-væksten på 30 pct.

For andet kvartal estimerer Twitter en omsætning i størrelsesordenen 270-280 mio. dollar, mens det justerede driftsresultat (EBITDA) ventes at lande på 25-30 mio. dollar. Og for året som helhed ventes en omsætning på 1,20-1,25 mia. dollar, hvilket er en forøgelse af det hidtidige interval på 1,15-1,20 mia. dollar. Driften på EBITDA-niveau ventes i intervallet 180-250 mio. dollar, hvilket er en stigning i forhold til de tidligere forudsagte 150-180 mio. dollar.

Men trods opjusteringen af de finansielle forventninger trak faldet i brugervæksten ned i analytikernes vurdering. Aktien faldt 11,2 pct. i eftermarkedet efter en stigning på 4,6 pct. i den ordinære handel.

/ritzau/FINANS

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere