Del : SMS

Tweets er den nye valuta

pix_twitterkøb
Nu kan American Express kunder købe produkter over Twitter. Måske er der en lignende service på vej til Facebook, hvor AmEx allerede har en service, der hjælper sælgere med at reklamere for deres produkter og tilbud. Foto:

Et tweet og et hashtag og du har købt et produkt - det er nu virkelighed, efter Twitter og American Express har lanceret pay-by-tweet.

Artiklen fortsætter under annoncen

Har du en AmEx konto, kan du tilknytte den din Twitterprofil og forvandle de 140 tegn til et antal dollar. Bare lav et hastag efterfulgt af produktets navn og vupti, du er nu den nye ejer af af en Kindle eller en Xbox.

American Express og Twitter har nemlig lanceret pay-by-tweet, som gør det muligt at lave transaktioner over Twitter, skriver Financial Times. Twitter har selv fiflet med en lignende idé og havde en overgang »Twitclusives«, rabatkoder til køb hos forskellige butikker, men ideen slog aldrig i gennem.

Med pay-by-tweet behøver køberen ikke forlade Twitter for at få sit produkt.

»Vi forvandler et tweet til en faktisk transaktion,« siger Leslie Berland, leder af digitale partnerskaber hos AmEx, til Financial Times.

Twitter vil ikke få del i overskuddet fra AmEx transaktionerne, siger hun, da det er American Express' teknologi på Twitters platform. Twitter vil derimod få reklame gennem såkaldte promoverede tweets fra sælgerne.

Og selv om det kan lyde som en usikker handelsform, bekræfter AmEx til Financial Times, at købernes informationer ikke vil blive delt med Twitter for at undgå snyd og hacking angreb, som Twitter var offer for for bare få uger siden.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere