Del : SMS
Berlingske Business

Tre nye danske hovedtelefoner på kæmpemesse

pix-Jabra
Sport Pulse Wireless er Jabras nyeste hovedsæt, som er beregnet til de sportsaktive - et kundesegment, som den danske GN Netcom-koncern har fået godt fat i. Foto: Jabra

Det danske Jabra-mærke har kastet sig over sportsudøverne, hvor flere og flere kræver ordentlig lyd i ørerne, mens de knokler.

Artiklen fortsætter under annoncen

BERLIN: Danske hovedtelefoner ligger lunt i svinget og kan stadig noget andet og mere end konkurrenternes, fordi de danske produkter prøver at leve sig ind i, hvad folk faktisk skal bruge dem til.

Den linie vil danske GN Netcom, som producerer Jabra-hovedtelefoner og -hovedsæt, fortsætte og gå efter både ordentlig lyd i ørerne, når man er på arbejde, og når man dyrker sin fritid. Derfor lancerer Jabra tre nye hovedtelefoner og hovedsæt på Europas største forbrugerelektronikmesse, IFA, i Berlin i denne uge.

Sport er in

»De seneste 12 måneder har vi øget satsningen på livsstil og sport. For et år siden lancerede vi det første sportsprodukt i den høje ende for løbere med en pulsmåler i øret - det er vi stadig alene om at have gjort. For nylig kom et sportsprodukt til brug i fitnesscentre og lignende, og nu er vi klar med det tredje til en lavere pris til motionister. Det er svedabsorberende, giver høj musikkvalitet og har en tilhørende app til telefonen som de to andre. Der er stadig mange, der løber med to hvide propper i ørerne. Det er synd, når man kan få noget bedre med en bedre pasform,« siger René Svendsen-Tune, administrerende direktør for GN Netcom og Jabra.

Jabra er også klar med et nyt hovedsæt, som bæres om halsen, til trådløs telefoni og med to ørepropper til at høre musik eller radio, fordi flere, som bruger de »pinde«, man har i det ene øre, gerne vil kombinere talen med at høre musik. Endelig kommer Jabra med et klassisk men mindre og nydesignet monohovedsæt

»IFA er den største messe i Europa. Vi bruger den som en platform til at lancere nye produkter og samtidig kommunikere den historie, vi har, til vores partnere. Vi satser her på forbrugerområdet, selv om erhvervsområdet er den største del af vores forretning, nemlig to tredjedele. Vi er stadig alene om at have indbygget pulsmåler i ørerne. Nu må vi se, hvad der sker, for alle kikker sig omkring, men vi har formået at positionere os som de første og satser da på at læse markedet hurtigere end konkurrenterne,« siger René Svendsen-Tune.

Folk vil gerne betale for god lyd

Det øgede fokus hos folk på at få bedre lydkvalitet glæder naturligvis producenterne.

»Folk er faktisk villige til at betale. Prisen er stadig ikke uvæsentlig, men vi taler til et købestærkt publikum, som f.eks. gerne ofrer meget på deres sport. Så vi skal ramme et prispunkt, hvor folk føler, at de får værdi ud af det, de køber,« siger GN Netcom-direktøren, der dog ikke regner med direkte at få store kontrakter med sig hjem fra elektronikmessen men håber, at de kommer senere.

Salget af Jabra-produkter i Danmark går ifølge ham »nogen lunde som i resten af verden«, selv om det danske marked ikke fylder så meget. De store lande i Europa, USA og Kina er det, der virkelig trækker.

»Der sker meget i markedet nu. Virksomhederne gør meget for at sikre den bedst mulige produktivitet blandt medarbejderne og ønsker at give folk de ting i hånden, som de kender og efterspørger. Vi mener, at vi er i de markedssegmenter, hvor der er tilstrækkelig vækst og potentiale til at trække omsætning, hvis vi har de rigtige løsninger, og smartphoneudbredelsen giver mange muligheder. Derfor satser vi på sportsmarkedet til forbrugerne. Vi prøver ikke at konkurrere mod de veletablerede mærker, som kun satser på at håndtere musik. Vi satser på de segmenter, som ikke føler, at de får leveret musikken godt nok til det, de laver lige nu,« siger René Svendsen-Tune.

Berlingske dækker IFA på www.b.dk/tech, www.business.dk/digital og i den trykte avis. Berlingske er inviteret af Branchen Forbrugerelektr

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere