Del : SMS

Toshiba-chef: Windows 8 er et stort mediestunt

pix-steveballmer
 Microsoft CEO Steve Ballmer ved offentliggørelsen af Windows 8, d. 25 oktober 2012. Foto:

Et stort mediestunt, som ikke tager forbehold for, at pc-producenternes hardware er utidssvarende. Sådan beskriver Toshiba-chef lanceringen af Microsofts Windows 8-styresystem.

Artiklen fortsætter under annoncen

Microsofts nye Windows 8 er et stort mediestunt, som ikke har tager forbehold for, at pc-producenternes hardware er utidssvarende. Det stiller et stort spørgsmålstegn ved Windows 8’s salgsmæssige levetid, skriver Version2.dk.

Sådan lyder det nu fra Toshibas amerikanske chef for PC-produktion Jeffe Barney ifølge Thenextweb.com. Og Jeff Barney fortsætter:

»Microsoft har haft alt for travlt med at få sendt denne første generation af et touch-baseret styresystem på gaden. Salgsmæssigt vil Windows 8 få det svært,« udtaler han til Thenextweb.com.

Udmeldingen kommer i forlængelse af, at flere traditionelle pc-producenter, som eksempelvis Toshiba, har følt sig presset af, at Microsoft med sin nye Surface-tablet også er blevet hardware-producent.

Microsofts hardware-satsning kan også analyseres som et forsøg på at gå Apple i bedene, fordi æblefirmaet længe har stået for både hardwaredelen og softwarendelen på henholdsvis deres Mac-computere og mobile devices, som iPhone og iPad, skriver Thenextweb.com.

Deltag i debatten på Version2.dk 

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere