Berlingske Business

Toshiba-chef: Windows 8 er et stort mediestunt

pix-steveballmer
 Microsoft CEO Steve Ballmer ved offentliggørelsen af Windows 8, d. 25 oktober 2012. Foto:

Et stort mediestunt, som ikke tager forbehold for, at pc-producenternes hardware er utidssvarende. Sådan beskriver Toshiba-chef lanceringen af Microsofts Windows 8-styresystem.

Artiklen fortsætter under annoncen

Microsofts nye Windows 8 er et stort mediestunt, som ikke har tager forbehold for, at pc-producenternes hardware er utidssvarende. Det stiller et stort spørgsmålstegn ved Windows 8’s salgsmæssige levetid, skriver Version2.dk.

Sådan lyder det nu fra Toshibas amerikanske chef for PC-produktion Jeffe Barney ifølge Thenextweb.com. Og Jeff Barney fortsætter:

»Microsoft har haft alt for travlt med at få sendt denne første generation af et touch-baseret styresystem på gaden. Salgsmæssigt vil Windows 8 få det svært,« udtaler han til Thenextweb.com.

Udmeldingen kommer i forlængelse af, at flere traditionelle pc-producenter, som eksempelvis Toshiba, har følt sig presset af, at Microsoft med sin nye Surface-tablet også er blevet hardware-producent.

Microsofts hardware-satsning kan også analyseres som et forsøg på at gå Apple i bedene, fordi æblefirmaet længe har stået for både hardwaredelen og softwarendelen på henholdsvis deres Mac-computere og mobile devices, som iPhone og iPad, skriver Thenextweb.com.

Deltag i debatten på Version2.dk 

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampension fik en god start på året med relative høje investeringsafkast til kunderne. Samlet set gav Q1 et positivt afkast på 2,7 mia. kr. for alle investeringer – i samme periode sidste år var dette...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen