Berlingske Business

Tivolis nye digitale forlystelse kan sende dig gratis i den gamle have

stwer
Overskrift
Arkivfoto. Foto:
4t5w
Overskrift
PR-foto fra Tivolis nye spil.

Tivoli lancerer nyt spil til mobilen, som skal tage kampen op med populære tidsfordriv som Candy Crush og belønner spillerne med en gratis tur eller middag i den gamle forlystelseshave i København.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det startede med skydetelte. Så indtog de enarmede tyveknægte Tivoli. I 2012 åbnede den 173 år gamle forlystelseshave casino på nettet. Men det stopper ikke her.

For selvom Carstensens 173 år gamle have i centrum af København har 28 kørende forlystelser, velbesøgte fredagskoncerter og sommerrevyer og et stort udvalg af restauranter, skal der mere til, hvis den børsnoterede virksomhed Tivoli A/S skal fortsætte med at vokse i en stadig mere digitaliseret verden.

Aske

Allerede i 2012 lancerede Tivoli derfor et online-spilleunivers, Tivoli Casino, på nettet. Men nu investerer Tivoli også i mobilspil med det formål at brande virksomheden og lokke forlystelsessyge fra ind- og udland en tur i haven.

1. juli lancerer Tivoli et nyt spil til mobil og tablets, Tivoli Puzzles. Spillet er inspireret af populære match 3-spil, som f.eks. Candy Crush.

fdfsdfd

»Tivoli er en virksomhed, som både skal levere tradition og fornyelse. Derfor kigger vi hele tiden på initiativer, som kan understøtte os i at blive en helårsforretning. Spillemarkedet er i vækst, og det er helt naturligt, at vi nu også kan tilbyde den form for underholdning uden for murene. I Tivoli har vi jo beskæftiget os med spil i over 100 år,« siger Elisabeth Milton Hemmingsen, der er kommerciel direktør i Tivoli.

Artiklen fortsætter under billedet
4t5w
PR-foto fra Tivolis nye spil.

Hun lægger især vægt på, at spillet vil kunne bidrage til at brande Tivoli, og ser især et stort potentiale i udlandet.

Spillet, der henvender sig til både børn og voksne, bliver gratis at downloade, og man kan spille gratis eller købe sig til ekstra spiloplevelser. Man kan også optjene ekstra liv og diamenter i spillet, som kan bruges til at forbedre spiloplevelsen, og man kan få ekstra liv ved at invitere venner til at spille spillet.

Tivoli har succes

Nyskabelsen i spillet er imidlertid, at spillerne kan opsamle point for den tid, de bruger på spillet. Pointene kan omveksles til vouchers - en slags gavekort - i Tivolis voucher-butik. Gavekortene kan efterfølgende bruges til at betale for entré, turpas, en middag eller et show i Tivoli. Spilleren skal dog være fyldt 16 år for at kunne registrere sig i Tivolis voucher-butik.

»Pointene, som man kan bruge til at købe vouchers for optjenes på den tid som spilleren bruger i spillet uafhængig af færdigheder eller køb i app’en. Det vil sige, at alle har mulighed for at optjene voucherpoint, og jo mere tid, man bruger på at spille, jo flere point tjener man. Man kan sammenligne det med andre kundeloyalitetsprogrammer, men hvor pointoptjeningen i Tivoli Puzzles er baseret på tid, ikke køb af ydelser,« siger Nicolai Elmqvist, marketingschef i den danske opstartsvirksomhed Point Voucher.

Tivoli har investeret fem mio. kr. i at udvikle spillet sammen Point Voucher, der har udviklet en loyalitetsplatform, og spiludvikleren Copenhagen Creators. Point Voucher søsatte med succes sidste år et lignende spil for den britiske forlystelsespark Blackpool Pleasure Beach.

Roskildefestival2015

Både Point Voucher og Tivoli forventer, at spillet i sig selv vil tjene sig ind på sigt.

»Vi har en klar forventning om at både spillet og driften af Tivoli Puzzle nok skal tjene sig ind og blive en tilfredsstillende forretning indenfor en overskuelig fremtid, men det er i første omgang ikke hovedformålet,« siger Elisabeth Milton Hemmingsen fra Tivoli.

Ifølge hende er spillet først og fremmest en del af virksomhedens strategi om at få Tivoli-universet ind i stuerne hos havens gæster, og samtidig give den ekstra gratis underholdning, mens de venter på en tur i rutsjebanen eller på at få maden serveret.

Point Voucher, der er så nystartet, at virksomheden endnu ikke har aflagt sit første regnskab, forventer også at tjene investeringen i Tivoli-projektet ind igen.

»Med Tivoli Puzzle og vores voucher-platform har vi udviklet et solidt fundament, som vi kan bruge til at udbrede konceptet internationalt til andre forlystelsesparker og brands, som ønsker at udnytte den mobile platform,« siger Nicolai Elmqvist.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

I øjeblikket er der ikke tegn på, at inflation i Europa vil bide sig fast i de kommende år, fortæller investeringsdirektør Henrik Olejasz Larsen fra Sampension. Billedet ser lidt anderledes ud i USA,...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen