Del : SMS

Teliasonera deler forretningen op

FILE SWEDEN ECONOMY TELIA SONERA
Det svenske teleselskab Teliasonera omstrukturerer forretningen og fjerner de eksisterende forretningsområder Foto:

Det svenske teleselskab Teliasonera omstrukturerer forretningen og fjerner de eksisterende forretningsområder. I stedet deles forretningen op i tre geografiske områder - Europa, Eurasien og Sverige.

Artiklen fortsætter under annoncen

Formålet med skiftet, der også medfører ændringer i ledelsen, er at øge kundefokus i de enkelte områder.

Det fremgår af en pressemeddelelse fra selskabet mandag morgen.

telia johan

»Landene bliver den ledende dimension i den nye driftsmodel, da det er der, vi interagerer med kunderne. Vi fjerner forretningsområde-laget fra den eksisterende organisation. I stedet styrker vi de lokale aktiviteter (...). Vi mener, at denne model vil gøre det muligt at tilbyde vores kunder en bedre service samtidig med, at det øger gennemsigtigheden i vores præstationer, siger Johan Dennelind, der er administrerende direktør for Teliasonera, i meddelelsen.

Ændringerne betyder samtidig en omstrukturering af ledelsen, der fremover skal bestå af 12 medlemmer. I første omgang bliver Erik Hallberg nyt medlem af ledelsen hos Teliasonera. Han erstatter Veysel Aral med omgående virkning og bliver ny chef for Eurasia-regionen fra den 1. april.

Telenor_spaghetti_Business

Med den nye struktur er der samtidig to tomme pladser i ledelsen, der mangler en direktør for erhverv og for strategi og forretningsudvikling, fortæller Teliasonera.


0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere