Berlingske Business
LIVE
13:49 GN Store Nord og Novo er lyspunkter i C20

Telia satser i kamp om ADSL-kunder

Svenskejede Telia kaster sig nu hovedkulds ind i kampen om de private danske telekunder, som ønsker lynhurtige internet-opkoblinger

i hjemmet via den såkaldte ADSL-teknik.


Telia meddelte tirsdag, at selskabet satser 100 mio. kr. på udbygningen af dets

teleinfrastruktur, så de første danske forbrugere fra april kan få ADSL fra Telia. Udbygningen af infrastrukturen

ventes færdig i juni, hvor Telia kan levere bredbånd til 50 pct. af danske husstande.

Variabel pris

- Vi vil kun tilbyde

reelt bredbånd til forbrugerne. Det vil sige med hastigheder på mindst 1 MB op til 2 MB. Priserne bliver attraktive. Vi

vil ikke priskrig, men vil lægge os på markedsprisen, siger direktør Søren Støvring-Hallsson, Telia

Networks Danmark.


ADSL-konkurrenter som Cybercity, Tiscali og TDC tilbyder bredbånd i hastigheder fra 256 kb til en fast

månedlig pris. Derimod vil prisen for et abonnement hos Telia være afhængig af forbruget, oplyser Telia.


Den

danske telesatsning er et forsøg på at udnytte den teknologiske viden, som er opbygget i Sverige, hvor selskabet har

flere end 200.000 ADSL-kunder.


- Telia har kræfterne og det teknologiske forspring til at skabe reel konkurrence på

det danske bredbåndsmarked, siger Søren Støvring Halsson.


Han mener ikke, det er en hindring for succes,

at konkurrenterne har været aktive på markedet det sidste års tid.


Teleanalytiker John Strand mener, at der

plads til endnu en udbyder af ADSL i Danmark:


- Det er et hårdt marked i vækst. Det er en win-win situation udfra tankegangen

om, at desto flere, som markedsfører ADSL, desto større bliver markedet. Det bliver interessant at se fordelingen af

markedet.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen