Del : SMS

Telia sælger ud i Norge

pix-Nextgentel
Internetudbyderen Nextgentel er endnu i tydeligt Telia-design. Det slutter nu.

Børsnoteret internetudbyder solgt til konkurrenten med tab.

Artiklen fortsætter under annoncen

Nordens største telekoncern, svensk-finske Telia, sælger sin norske internetudbyder.

Datterselskabet Nextgentel, som sælger bredbånd, TV og telefoni, overtages af konkurrenten Telio, som også arbejder i Danmark, Schweiz og Holland men er noteret på Oslo Børs. Telio betaler 601 millioner norske kroner (606 millioner danske kroner) for Nextgentel, som har 250 medarbejdere.

Telia tager derimod et tab på 1,6 milliarder kroner i fjerde kvartal på den konto.

Telia, som den svenske stat ejer over 37 procent af, har i en tid overvejet fremtiden for Nextgentel og har besluttet sig for at satse på mobilselskaberne Netcom og Chess i Norge.

Telia købte Nextgentel i 2006 og gjorde det til et datterselskab. Årets første ni måneder viser en omsætning på 693 millioner norske kroner og et driftsresultat på 118 millioner kroner.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere