Del : SMS

Teleselskaberne er bekymrede for sikkerheden af mobilbetaling

mobilbetaling
4T Mobile Payments har siden slutningen af 2012 arbejdet på en løsning, der trinvist skal udbrede mobilbetaling i Danmark. Foto:

En sammenslutning af store teleselskaber vil gøre betaling med smartphones tilgængeligt for alle. Men direktøren er bekymret for sikkerheden.

Artiklen fortsætter under annoncen

Danskerne skal få sig nogle bedre sikkerhedsvaner på mobilen, hvis det skal være forsvarligt at bruge mobilbetaling. Det fremgår af en pressemeddelelse fra virksomheden 4T Mobile Payments, der er stiftet af TDC, Telia, Telenor og 3.

Det skriver Version2.

4T forventer snart at lancere en løsning til mobilbetaling, der på sigt skal erstatte behovet for fysiske betalingskort. Og derfor er det ifølge Peter Bredgaard, der er direktør i 4T, vigtigt, at danskerne bliver bedre til at tage tilstrækkelige sikkerhedsforanstaltninger på deres smartphones.

mobilePay

»Smartphones åbner i dag en verden af muligheder og de kommende år vil byde på endnu flere mobile muligheder. Om kort tid kan vi begynde at betale med mobilen og gemme alle vores kreditkort, medlemskort og loyalitetskort i den mobile tegnebog. Det betyder, at det bliver vigtigere end nogensinde at huske at beskytte mobilen mod uønskede indtrængende«, siger Peter Bredgaard, der henviser til en undersøgelse fra Epinion, der viser, at hver tredje danske smartphone-ejer ikke bruger en adgangskode.

4T Mobile Payments har siden slutningen af 2012 arbejdet på en løsning, der trinvist skal udbrede mobilbetaling i Danmark. Første trin, der skulle have været lanceret i 2013, er en app, som man kan bruge til at betale for eksempelvis offentlig transport, ligesom man vil gøre det muligt at betale i webshops ved indtastning af mobilnummer og adgangskode. Pengene vil blive trukket fra en Konto hos 4T, som kunden løbende kan indsætte penge på.

pix_mpesa

Trin to går på at udrulle en NFC-baseret teknologi ude i butikkerne, der skal gøre det muligt at betale med sin smartphone i fysiske butikker. Peter Bredgaard har tidligere udtalt til Jyllands Posten, at man regner med at have udrullet teknologien i 1.200 danske supermarkeder i løbet af 2014.

Deltag i debatten på Version2


pix-Investeringer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere