Berlingske Business

Telenor trængt op i et hjørne i Indien

MYANMAR-TELECOMS/

Artiklen fortsætter under annoncen

Telenors Indien-satsning har foreløbigt været en dyr fornøjelse, og ifølge en række analytikere mangler selskabet fortsat vigtige 3G- og 4G-licenser for at kunne konkurrere effektivt i Indien i fremtiden.

Det skriver norske Dagens Næringsliv, der citerer den indiske avis The Times of India.

Navne og dage

Analytikere påpeger, at Telenor er tvunget til at skride til handling, hvis selskabet vil klare sig på markedet fremover.

- Telenor står foran en "do-or-die"-situation i Indien. De er blevet presset op i et hjørne på grund af manglende dækning og geografisk tilstedeværelse, skriver The Times of India.

En mulighed er at købe konkurrenten Tata Teleservices eller overtage licenser fra konkurrerende operatører, som er ved at lukke forretningen. Lykkes det ikke, kan Telenor blive nødt til at lukke forretningen i landet, skriver den indiske avis.

pix-Telia/Telenor

 

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Afkastene i Sampensions markedsrenteprodukt 3 i 1 Livspension har været ganske pæne og landede i 2016 på 8,4 % for en 45-årig kunde med moderat risiko. Dermed placerer Sampension sig foran mange konkurrenter på årets afkast.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen