Del : SMS
Berlingske Business

Telenor lokker nu med billige telefoner

pix-Telenor
Telenor arbejder hårdt på at at få flest mulige kunder ind - senest med lokkende tilbud om billigere toptelefoner. Arkivfoto: Kim Haugaard, Scanpix

Rabatter på 800-2.000 kroner på de nyeste iPhone- og Galaxy-telefoner skal trække flere kunder til Danmarks næststørste mobilselskab. Det er en ny salve i mobilpriskrigen herhjemme.

Artiklen fortsætter under annoncen

Priskrigen på det danske mobilmarked optrappes nu, efter at det næststørste mobilselskab, Telenor, lokker med store rabatter på dyre telefoner for at få flere kunder i butikken.

Telenor har onsdag morgen lanceret en ny kampagne, hvor man giver rabatter på mellem 800 og 2.000 kroner på tre forskellige Apple iPhone-telefoner og tre forskellige Samsung Galaxy-telefoner, hvis en familie samler sine mobilabonnementer hos det norskejede selskab, der hører til blandt verdens ti største mobilselskaber.

08BUSTDC.jpg

Familier skal trækkes til

Det er de nyeste iPhone-modeller (5S, 5C og 4S) og de nyeste Galaxy-modeller (S5, S4 og S3), der er i spil for dem, der vælger at bruge familieabonnementet »Fri Familie«, hvor alle abonnementer samles på én regning, hvilket udløser 50 kroners rabat på abonnement nummer to og 100 kroner på nummer tre og fire hver måned.

Tilbuddene om de nedsatte mobiltelefoner gælder ikke de kunder, som allerede har et »Fri Familie«-abonnement, hvor de har købt en telefon samtidig.

Ifølge Telenors kommercielle direktør, Lars Thomsen, har Telenor allerede fået »et femcifret antal kunder« på det nye abonnement, som blev indført i april.

pix-Carsten Dilling

Telenor har gradvis genindført større tilskud på nye mobiltelefoner, noget, som det ellers lykkedes for teleselskaberne at få næsten afskaffet for nogle år siden, fordi det udhulede deres indtjening. Nu bruges de nyeste og dyreste modeller som lokkemad, og teleselskaberne har succes med at tilbyde mulighed for at betale af over hele 24 måneder, selv om de højst må binde privatkunden til selve mobilabonnementet i seks måneder.

Mange tror fejlagtigt, at de er tvunget til at blive hos teleselskabet i alle 24 måneder.

TDC er den store taber

Teleselskaberne konkurrerer i øjeblikket om at hente flest mulige kunder ind i butikken i håbet om sidenhen at kunne sælge dem mere - og naturligvis beholde dem.

Her er TDC den store taber. 36.000 mobilkunder forlod i april-juni Danmarks største telekoncern, som på snart to år har mistet over en kvart million mobilkunder. TDC fremhæver selv, at mange af dem er taletidskunder, som reelt ikke bruger deres telefon og derfor ikke giver TDC penge i kassen.

13BUSbizz-forside.jpg

Telenor vandt i samme periode 26.000 nye mobilkunder, den svensk-finske mobilgigant Telia hentede endnu 23.000 mobilkunder, og »3«, der er kinesisk-svensk, fik 20.000 nye mobilkunder i folden.

TDC har sendt sit lavprismobilselskab Telmore i front med et nyskabende tilbud om at betale 100 kroner om måneden oven i det almindelige mobilabonnement, som vel at mærke ikke sættes ned i pris, og få ubegrænset adgang til en række aviser, en række magasiner, e-bøger fra bogtjenesten Mofibo og film og TV-serier fra HBO Nordic, TV 2 Play og CMore. Telmores administrerende direktør, Rasmus Busk, sagde ved lanceringen i juni til Berlingske, at han forventer et sekscifret antal nye kunder - et tal, som TDCs topchef Carsten Dilling bekræftede over for Berlingske, da seneste kvartalsregnskab kom for et par uger siden. Lige nu har Telmore fået 22.000 nye mobilkunder, hvoraf omkring halvdelen dog kommer fra andre dele af TDC-koncernen.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere