Del : SMS
Berlingske Business

Telenor kaprede 125.000 mobilkunder

Telenor
Telenors Topchef Marek Slacik kan melde om endnu en stigning i mobilkunder på det danske marked for den norske telegigiant. (Foto: Keld Navntoft/Scanpix 2014) Foto:

Telegiganten Telenor viser endnu en gang kraftig stigning i mobilkunder med 125.000 nye mobilkunder for 2014. Til gengæld ender det samlede driftsresultat markant under forventning.

Artiklen fortsætter under annoncen

Den norske televirksomhed Telenor kan fremvise kraftig fremgang på mobilkunder i regnskabet for fjerde kvartal onsdag.

Telenor har oplevet stigende tal for mobilkunder i både andet og tredje kvartal 2014, og i fjerde kvartal fortsætter fremgangen. Man er nu oppe på 1.953.000 danske mobilkunder, og det er en stigning på 24.000 bare i forhold til tredje kvartal. I alt har Telenor kapret 125.000 nye mobilkunder i løbet af 2014.

Mens TDC mistede 21.000 kunder i sidste kvartal, har Telenor altså formået at få flere mobilkunder i Danmark gennem det sidste år. Telenor tabte hele 187.000 mobilkunder fra 2012-2013, men nu ser det ud til, at man har fået vendst kundeflugten fra det foregående år.

pix-Tele2


På den knap så positive side har Telenor skuffet i forhold til det samlede driftsresultat i koncernen, som ligger på 8.883 millioner norske kroner efter særlige poster svarende til godt 7.719 millioner danske kroner. Analytikerne havde forventet et noget højere resultat på 9.657 millioner norske kroner eller 8.391 millioner danske kroner.

»Vores indtjening er stadig under pres som følge af det fortsat stærkt konkurrenceprægede marked samt investeringer i en krævende transformation af virksomheden,« siger Telenor Danmarks adm. direktør Marek Slacik.

Det er Telenors sidste årsregnskab i Danmark inden fusionen med Telia.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere