Del : SMS
Berlingske Business

TDC vil ind på det norske mobilmarked

TDC lancerer ny strategi og spareplan TDC snød kunderne med fal
Det er ikke en ny melding, at TDC også vil satse på de norske mobilkunder. Det blev allerede nævnt som en mulighed i forbindelse med opkøbet af Get i efteråret 2014, og i juni sidste år fortalte Get-chefen, at man var ved at gøre de indledende forberedelser. Foto:

Teleselskabet TDC vil i løbet af 2016 forsøge at gå ind på det norske marked for mobiltelefoni gennem kabel-tv-selskabet Get, der blev købt i efteråret 2014. Det har selskabet oplyst i forbindelse med sin kapitalmarkedsdag onsdag.

Artiklen fortsætter under annoncen

- Vi har set på det mange gange før, men sagt nej. Men nu hvor vi er en del af TDC-gruppen, så er mulighederne tilstede, siger Gunnar Evensen, der er direktør for Get og en del af TDC's direktion.

pix-Onfone

Get vil i første omgang satse på de 1,3 mio. kunder, som man har mulighed for at nå via sit nuværende netværk. Ifølge en undersøgelse af selskabet selv er omkring 60 pct. af dem interesserede i at vælge Get som mobiloperatør.

- Jeg tror, at markedet har plads til os. Det er et marked med to netværk, hvor Telenor og Teliasonera nærmest har delt markedet mellem sig. Jeg tror det eneste sted i Europa, hvor der kun er to netværk, er i Albanien, så jeg mener, at der plads til os, siger Gunnar Evensen.

pix-Pige ved TV

Han bliver spurgt til, om Get vil have fat i de norske mobilkunder ved at tilbyde lavere priser end de nuværende i markedet, men her er svaret nej.

Get skal leje sig ind på en anden operatørs net gennem en såkaldt MVNO-aftale. Det kan enten være en af de to etablerede aktører, Teliasonera og Telenor, eller selskabet Ice, der er ved at bygge sit eget mobilnet, men ifølge Gunnar Evensen er udfordret i øjeblikket.

pix-Pernille Erenbjerg

Det er ikke en ny melding, at TDC også vil satse på de norske mobilkunder. Det blev allerede nævnt som en mulighed i forbindelse med opkøbet af Get i efteråret 2014, og i juni sidste år fortalte Get-chefen, at man var ved at gøre de indledende forberedelser.

Get, der i dag kun tilbyder bredbånd og kabel-tv, havde sidste år en vækst på 10 pct. i omsætningen, som steg til 2786 mio. norske kr., og årene forinden har væksten også været tocifret.

pix-TDC-hovedsæde

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere