Berlingske Business

TDC køber Blockbuster

Blockbuster
TDC har købt Blockbuster-navnet af kæden, som tidligere var synonym med film-udlejning. Foto:

TDC vil styrke sin position som digital film-udlejer ved at overtage det kendte varemærke Blockbuster.

Artiklen fortsætter under annoncen
TDC vil styrke sin digitale filmudlejning ved at købe det kendte varemærke Blockbuster fra kæden, der tidligere var synonym med filmudlejning.

Det skriver TDC i en pressemeddelelse.

Virksomheden er i forvejen markedsleder på markedet for digital filmudlejning, men forsøger at få ekstra gang i forretningen ved at overtage Blockbuster-navnet.

»Det handler om at sætte ekstra gang i væksten på et marked, hvor udlejningen af premiere-film i forvejen er mere end fordoblet hvert år de seneste fem år. Fra de nyeste film vises i biografen, til de kan ses på de forskellige abonnementstjenester, går der typisk et par år, og det er der mange, der ikke vil vente på. De vil se filmene, mens de stadig er nye og vil gerne betale det ekstra, det koster,« siger koncerndirektør i TDC Anders Jensen i en pressemeddelelse.

pix-TDC-plante

Navnet vil blive implementeret i TDC's filmudlejning i løbet af første halvår 2014. 

»Blockbuster er et superstærkt brand, som i mange år har leveret det største udbud af de bedste og nyeste premierefilm til danskerne – og sådan vil det også være fremadrettet. Samtidig vil vi selvfølgelig forny konceptet med alle de muligheder, der nu ligger inden for rammerne af den digitale verden,« siger Anders Jensen.

Sidste år offentliggjorte Blockbuster Danmark, at de fysiske butikker vil skifte navn til RecycleIT.dk, som skal være en markedsplads for brugt populær forbrugerelektronik, film og spil både online og i forrentingerne. 

Den første RecycleIT.dk butik åbnede på Vesterbrogade i København oktober sidste år.

»Med RecycleIT.dk har vi fundet en unik mulighed for at skabe den første landsdækkende multi-platform destination for brugt forbrugerelektronik og underholdning. Jeg er glad for, at Blockbuster-navnet lever videre i den digitale verden, men vil samtidig slå fast, at vi i RecycleIT.dk fortsætter med at servicere den del af markedet som fortsat ønsker at købe og leje fysiske film og spil,« siger Søren Heilmann, direktør for RecycleIT og nuværende Blockbuster Danmark i pressemeddelelsen.

US-BLOCKBUSTER-VIDEO-FILES

27BBMRasmus-Ankersen-Tiger-.jpg

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Afkastene i Sampensions markedsrenteprodukt 3 i 1 Livspension har været ganske pæne og landede i 2016 på 8,4 % for en 45-årig kunde med moderat risiko. Dermed placerer Sampension sig foran mange konkurrenter på årets afkast.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen