Del : SMS
Berlingske Business

TDC dropper M1

pix-dilling2
Carsten Dilling, adm. direktør og koncernchef i TDC. Foto:

Det danske teleselskab er klar med en større strategiplan for 2013 til 2015, der blandt andet omfatter stop for M1-brandet og store omkostningsbesparelser.

Artiklen fortsætter under annoncen
Der skal stilles skarpt på omkostningerne, og der sker en oprydning af de billige brands i form af M1 og Onfone.

Det fremgår af TDCs nye strategi for de kommende år. Af strategiplanen fremgår det, at antallet af produkter til de private kunder bliver skåret til. Mere præcist bliver datterselskaberne Fullrate og M1 lagt sammen i én enhed under Fullrate brandet. Hertil kommer, at Onfone bliver en integreret del af YouSee. Onfone brandet bliver dog bevaret.

TDC skriver, at det vil have øget fokus på at levere sammenhængende løsninger til hjem bestående af fastnet- og mobiltelefoni, bredbånd, TV og andre services under TDC brandet.

Herudover skriver TDC, at det nævnte program vedrørende forenkling af produkter, platforme og processer forventes sammen med et fortsat intensivt fokus på omkostninger at medføre betydelige omkostningsbesparelser fremover. Det fremgår ikke umiddelbart, hvad det betyder på personalesiden.

På bundlinjen regner TDC med et svagt fald til næste år som følge af investeringer i den nye strategi. Herefter vil resultatet stabilisere sig.

Regnskabet for 2012 bliver ikke påvirke af den nye strategi.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere