Del : SMS
Berlingske Business

Stadil og co. i verdensomspændende wifi-eventyr

Stadil og co. i verdensomspændende wifi-eventyr
Christian Stadil satser sammen med iværksætterne Kasper Gevaldig og Esben Elmøe på reklamefinansieret internetprojekt. Foto:

Armbevægelserne er store hos stifterne af den reklamefinansierede internettjeneste AllUnite. Over hele kloden skal deres produkt sikre virksomheder og butikker mersalg.

Artiklen fortsætter under annoncen

Når du fremover går på internettet i dit lokale supermarked, hos din frisør eller på din stamcafé kan du opleve, at de reklamer, du ser i din browser, er fra den selv samme forretning, som du befinder dig i. I hvert fald hvis butikken har installeret trådløst internet hos AllUnite.

Et initiativ som Hummel-ejer Christian Stadil og serieiværksætterne Kasper Gevaldig og Esben Elmøe står bag.

Det skriver Børsen.

pix-mobil

Virksomhederne får mulighed for at installere AllUnites trådløse internet til 995 kr., hvorefter det er meningen, at reklamerne skal sikre, at kunden køber lidt ekstra, og virksomheden derfor får en større indtjening. Og ifølge AllUnite-stifter Kasper Gevaldig sælger tjenesten som »varmt brød i øjeblikket.«

»Sort set alt bliver solgt som en abonnementsløsning i dag, men AllUnite er en engangsinvestering. Reklamefladen, der følger med, kan man derefter redigere til evig tid,« siger han til avisen og uddyber, at AllUnite har forpligtet sig til, »at der ikke dukker en reklame op fra Netto, hvis man er nede og handle i Kvickly.«

pix-sas

Målet er en verdensomspændende succes med brugere i 50 lande. Og derfor er AllUnite på jagt efter kapital, der kan bringe projektet videre.

»Nu går det så hurtigt, at vi primært kigger mod venturefonde i England,« lyder det således fra Christian Stadil.

Foreløbig tæller kundekredsen supermarkedskæderne Irma og Kvickly samt en langt række enkeltmandsvirksomheder.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere