Del : SMS
Berlingske Business

Spilbrødre hiver millioner hjem i app-udbytte

Subway Surfers
Flugtspillet Subway Surfers er blevet en af den danske app-industris største succeser.

Den Aarhus-baserede spilproducent Kiloo, der er ejet af to jyske brødte, tjener styrtende på sit populære flugtspil, Subway Surfers, der hitter på millioner af smartphone og tablets rundt om i verden.

Artiklen fortsætter under annoncen
Da Silkeborg-drengen Jacob Møller Jensen i år 2000 stiftede spilvirksomheden Kiloo, havde han næppe regnet med den enorme succes, sit lille firma ville få alene på grund af et spil med en grafittimalende dreng, der er på flugt fra politiet. Ikke desto mindre er spillet med navnet Subway Surfers blevet en kæmpesucces og har sikret Kiloo et overskud før skat på 112 millioner i 2013.

Det skriver Børsen.

33-årige Asbjørn Malte Søndergaard er stifter og direkør for Tactile Entertainment.


Jacob Møller Jensen er dog ikke ene om succesen, for i 2009 gik også storebror Simon ind i firmaet, og de to brødre kunne sidste år hive 96 millioner kroner ud i udbytte. Flere kilder vurderer over for avisen, at brødrene snildt kunne tjene over en milliard kroner på et salg af firmaet.

»Værdier baseret på fremtiden er svære at se i det her marked. Kunderne kan pludselig vende ryggen til spillet, og så afhænger indtjeningen af, at selskabet har en ny blockbuster i pipelinen. Men hvis Kiloo kan fortsætte udviklingen, er der en kanonhøj værdi i selskabet,« siger Frederik Aakard, der er specialist i virksomhedshandler, til Børsen.

candy crush


Det er dog ikke lykkedes avisen at få et interview med to brødre.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere