Del : SMS

Sarkastisk protest mod Danske Bank breder sig på Facebook

pix-danske bank
Foto:

En kunde hos Danske Bank efterligner norske Torbjørn og forlader banken på Facebook på humoristisk vis.

Artiklen fortsætter under annoncen
Det var det bedste halvår siden finanskrisen, som Danske Bank i går kunne fremvise. De præsenterede en fremgang på 20 pct. i forhold til samme periode sidste år, men meldte samtidig ud, at de ville lukke mellem 60-70 filialer allerede i 2012.

Det har en af deres - tidligere - kunder bidt mærke i og giver nu tilbage på Facebook, hvor han undskylder for sin "grove" opførsel. Han skriver:

"Jeg kan forstå på dagens resultat, at I slet ikke tjener penge nok, og at strategien til bedre indtjening går ud på at nedlægge filialer, hæve renterne samt flytte de eksisterende filialer væk fra gadeplan, så folk ikke bare sådan går ind til jer. Som kunde har jeg åbenbart været med til at skabe det dårlige resultat - det er jeg ked af!" formulerer Carsten Worsøe og fortsætter:

"Men nu hvor jeg ved, hvor slemt det er med kunder, kan jeg ikke have det på min samvittighed længere. Derfor opsiger jeg hermed min sidste tilbageværende konto. Jeg håber I kan finde overskud til at overføre rest-saldoen til min konto i Sparekassen Hobro uden beregning. Hvis det mod forventning koster et gebyr, vil jeg gerne kontaktes, så jeg personligt kan afhente beløbet. Venligst - og undskyld!" slutter han beskeden.

Se Facebook-tråden her (eksternt link)

Hans afsked til banken er på nuværende tidspunkt blevet delt 389 gange, mens 1.293 "synes godt om". Den bare 12 timer gamle besked har også fået adskillige kommentarer med på vejen, hvoraf én lyder "please, lad os dele den, så laver vi en "Telenor" på dem!".

Hvor tilfreds er kunderne med deres bank??


Beskeden har muligvis hentet inspiration fra en netop tidligere kunde hos Telenor, der har sendt telefirmaet ud i noget af et stormvejr på de sociale medier, efter han smed en lignende besked op på Facebook for nogle dage siden. Efterfølgende spredte den sig med lynets hast og opnåede til sidst flere "likes" end selve Telenor-siden.

pix-telenor


Danske Bank begrundede blandt andet filiallukninger med, at det, der var brug for, var rådgivningsfilialer. Deres kunder skal desuden i stigende grad ordne tingene hjemmefra via netbank, hvilket de allerede har taget godt imod. Ifølge bankens egne undersøgelser, så er kunderne meget tilfredse med Danske Bank.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere