Del : SMS

Samsungs driftsindtjening bremser op

SAMSUNG ELEC-OUTLOOK/
Samsung-aktien steg godt 0,7 pct. fredag, men har i starten af året været ramt af den kinesiske uro og bekymring for indtjeningen. Foto:

Væksten i driftsindtjeningen hos den sydkoreanske elektronikgigant Samsung aftog gevaldigt i fjerde kvartal, skriver New York Times.

Artiklen fortsætter under annoncen

Samsungs foreløbige regnskabstal viser, at driftsindtjeningen steg godt 15 pct. i fjerde kvartal til 6100 mia. won, godt 34,8 mia. kr. I samme kvartal året før endte driftsindtjeningen på 5300 mia. won, omtrent 30,3 mia. kr. Til sammenligning steg driftsindtjeningen dog med hele 80 pct. i tredje kvartal.

pix-Philips-TV

Opbremsningen viser Samsungs sårbarhed over for problemer på de globale elektronikmarkeder.

- Det bliver ikke nogen katastrofe for Samsung. Men det giver mening, at de ikke vil være i stand til at udkonkurrere resten af markedet som de har gjorde de foregående tre eller fire kvartaler, siger Mark Newman, analytiker hos Bernstein, ifølge New York Times.

Fremadrettet afhænger meget af Samsungs nye foldbare skærme, der gør, at telefonskærme kan foldes ud og blive til tablets, skriver Ricky Seo, analytiker hos HSBC.

pix-HDR-skilt

Samsung-aktien steg godt 0,7 pct. fredag, men har i starten af året været ramt af den kinesiske uro og bekymring for indtjeningen.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere